Prima banka

Prima banka patrí medzi najmladšie banky pôsobiace na území Slovenskej republiky. Zároveň patrí k tým, ktoré zaznamenali najrýchlejší rast. Naznačuje to aj počet pobočiek, ktorý sa tento rok vyšplhal až na 125, a to v skoro 80 rôznych okresoch. A prečo hovoríme, že najmladšie? Prima banka totiž od roku 1993 do roku 2012 fungovala pod názvom Prvá komunálna banka ale niektorí ju poznajú aj pod názvom Dexia banka, ako sa krátko volala tiež. To záviselo od investorov, ktorí do banky vložili svoje peniaze. Aktuálnym vlastníkom banky je spoločnosť Penta Investments, ktoré vlastní 99% podielov banky.

Prima banka má výborne spracovanú aplikáciu. Mobilné bankovníctvo je služba poskytovaná bankou alebo inou finančnou inštitúciou, ktorá umožňuje svojim zákazníkom vykonávať finančné transakcie na diaľku pomocou mobilného zariadenia, ako je smartfón alebo tablet. Na rozdiel od súvisiaceho internetového bankovníctva používa softvér, zvyčajne nazývaný aplikácia, ktorú finančná inštitúcia poskytuje na tento účel. Mobilné bankovníctvo je zvyčajne dostupné 24 hodín denne. Niektoré finančné inštitúcie majú obmedzenia, ku ktorým účtom je možné pristupovať prostredníctvom mobilného bankovníctva, ako aj obmedzenie sumy, ktorú možno uskutočniť (macchina per caffè americano).

Transakcie prostredníctvom mobilného bankovníctva môžu zahŕňať zostatky na účtoch a zoznamy najnovších transakcií, platby elektronickými bankovkami, vklady na diaľku, prevody finančných prostriedkov medzi účtami zákazníka alebo iným účtom. Niektoré aplikácie takisto umožňujú kopírovanie výpisov a ich tlačenie v priestoroch zákazníka, pretože niektoré banky, okrem iného aj Prima banka, účtujú poplatok za zasielanie výtlačkov bankových výpisov.

Z pohľadu banky znižuje mobilné bankovníctvo náklady na spracovanie transakcií tým, že znižuje potrebu zákazníkov navštíviť pobočku banky pre bezhotovostné výberové a depozitné transakcie. Mobilné bankovníctvo nezabezpečuje transakcie zahŕňajúce hotovosť a klient potrebuje navštíviť bankomat alebo pobočku banky na výber hotovosti alebo vklady. Mnoho aplikácií má teraz možnosť vzdialeného vkladu. Mobilné bankovníctvo sa odlišuje od mobilných platieb, ktoré zahŕňajú používanie mobilného zariadenia na zaplatenie za tovar alebo služby buď v mieste predaja alebo na diaľku, podobne ako pri použití debetnej alebo kreditnej karty na uskutočnenie platby pri klasickom terminály.

Najskoršie služby mobilného bankovníctva používali službu SMS, ktorá je známa ako SMS banking. So zavedením inteligentných telefónov s podporou WAP umožňujúcich používanie mobilného webu v roku 1999 prvé európske banky začali ponúkať mobilné bankovníctvo na tejto platforme svojim zákazníkom. Mobilné bankovníctvo pred rokom 2010 sa najčastejšie uskutočňovalo prostredníctvom SMS alebo mobilného webu. Počiatočný úspech Apple s iPhone a rýchly rast telefónov na báze Androidu, čo je operačný systém spoločnosti Google viedli k rastúcemu využívaniu špeciálnych mobilných aplikácií stiahnutých do mobilného zariadenia. Pokroky vo webových technológiách, ako sú HTML5, CSS3 a JavaScript, umožnili, že stále viac a viac bánk spustilo aplikácie mobilných webových služieb, ktoré dopĺňajú natívne aplikácie. Tieto aplikácie pozostávajú z modulu webových aplikácií v JSP, ako napríklad J2EE a funkcií iného modulu J2ME (macchina caffè automatica migliore).

Nedávna štúdia trhu naznačuje, že viac ako tretina bánk zisťuje mobilné zariadenia pri návšteve hlavnej webovej stránky bánk. V detekcii mobilných zariadení sa môže stať veľa vecí, ako napríklad presmerovanie do obchodu s aplikáciami, presmerovanie na konkrétne webové stránky pre mobilné bankovníctvo alebo poskytnutie ponuky možností mobilného bankovníctva, z ktorého môže používateľ vybrať. Prima banka a jej aplikácia je určite krokom vpred do digitalizovanej budúcnosti.