Nakupujete výrobky, ktoré sú inzerované v reklamách?

Reklama, punc pozlátka, svetla reflektorov, ohromný pútač alebo len prestávka na hygienu počas filmu. U nás v rodine od kedy máme dcéru je reklama ohromným kultúrnym zážitkom. Naša malá princezná (hlavne keď bola mladšia) je počas nej, ako to už pri deťoch býva, pripútaná aj sa zdá, že prestáva dýchať. Od istého veku však začína asi okrem hudby a farieb vnímať dosť často pomerne aj obsah. Tak sa nám z času na čas stáva, že sa dostaneme k otázke. Kúpiš? A samozrejme stáva sa, že neodoláme a kúpime produkt – come raffreddare la tua casa. Neschovávajme sa však len za deti. Žijem, pozerám televíziu a teda som nakupujúcou, ktorú novinky občas upútajú.

Tak teda ochutnám, overím a zistím. Rada sa však o veciach presvedčím sama. Ak ma reklama zaujme, alebo lepšie povedané ak ma zaujme výrobok v nej, samozrejme, že ho chcem vyskúšať. Musím však priznať, že občas sa mi stáva, že ak sa mi zdá reklama vtipná, vlastne až na niekoľký nasledovný raz prezerania zistím aký výrobok, či produkt sa inzeruje. Dalo by sa povedať, že pre mňa sú takéto typy reklám v televízii asi kontraproduktívne. Čo sa však týka reklám napr. na internete, ale hlavne takých, ktoré Vám z nenazdajky vybehnú pred kliknutím na video a vy ich musíte preskočiť. Tie s radosťou preskakujem. Ešte sa mi napríklad nestalo, že by som takýto typ reklamy dopozerala. A teda takýmto spôsobom inzercie sa mi ešte nestalo, že by som sa dostala ku kúpe nejakého zaujímavého výrobku. Ale je pravda, že počas sledovania internetu a všetkých možných sociálnych sietí sa mi stáva, že sa občas reklamami nehám strhnúť. A najmä vtedy ak obchod s oblečením ponúka ohromnú zľavu. Prvá fotka nádherný kúsok, ktorý samozrejme v obchode nikdy nemali. Ale to ma neodradí, veď sú akcie a zľavy. A tak pokračujem ďalej. Priznávam bez mučenia, stáva sa mi, že nakúpim veci z internetu, a áno dosť často aj zbytočnosti. Myslím, že patrím k nakupujúcim, ktorých majú obchodníci radi.

Prejavuje sa to napríklad aj tým, že do obchodu idem bez plánu. Viete taký ten malý rozpísaný zoznam produktov toho, čo v skutočnosti potrebujete a musíte kúpiť, umidificator design. A tak sa stáva, že v obchode nakúpim to, čo s v skutočnosti vôbec nepotrebujem. Takže z pôvodného plánu, asi idem rýchlo kúpiť nejaké to mlieko, je nákup na dve hodiny. Ale keď tie produkty, ktoré sú ako pútače v akcii naaranžované na začiatku v obchode tak, že si ich jednoducho musíte kúpiť a ešte sú aj zlacnené, sú tak pútavé. Ale zase musím priznať, že je vec, ktorá ma pri nakupovaní odradí. Darmo je pred vchodom ohromná reklama na zlacnené ponožky, keď potom vo vnútri tie ponožky nájdete medzi skrutkami, ďalšie medzi paštétami. Asi mi rozumiete? Teda niektorí. Ja mam rada ak je to v obchode jasne utriedené, pretože sa nenávidím prehrabovať. A hľadať správnu veľkosť a farbu v koši s oblečením (často tam je kôš len pomyselný) je pre mňa ako práca za pásom. Pre vysvetlenie a bez urážky, práca za pásom sa mi zdá ozaj ťažká. Takže pútava reklama, samozrejme nie príliš zábavná, akcia a poriadok to je to moje pravé orechové.