Nákup sezónnych potravín

Väčšina dnešných ľudí, vrátane detí, nemá dostatok zeleniny a ovocia. Vďaka širokej škále dostupných produktov po celý rok sú ovocie a zelenina však najlepšie rýchle občerstvenie – jednoducho ho umyte, prípadne ošúpte a jedzte! Kupujte čerstvé a sezónne výrobky pre najlepšiu hodnotu. Použite skúsenosti s nakupovaním na vzdelávanie detí – skúste ich učiť o názvoch ovocia a zeleniny a ich farbách. Nechajte ich vyzdvihnúť položky, ktoré sú na nákupnom zozname, a vložte ich do vlastného vozíka s veľkosťou pre detí. Nechajte ich, aby mali skúsenosti s textúrami drsných povrchov ako napríklad melón, chlpatú kožu na kivi či hladkú šupku banánov. V závislosti od veku dieťaťa ich nechajte zvážiť produkciu, skontrolovať a porovnať ceny a prečítať zložky na etiketách potravín tagliasiepi telescopico elettrico.

Konzumácia širokej škály zeleniny a ovocia znižuje riziko vzniku rakoviny, srdcových chorôb, mŕtvice a cukrovky. Okrem toho ľudia, ktorí jedia najmenej 7 – 10 porcií zeleniny a ovocia denne, majú menej pravdepodobne problémy s hmotnosťou, hypertenziu, vysokú hladinu cholesterolu alebo problémy s črevom. Inými slovami, konzumácia zeleniny a ovocia je jednoduchý a bezpečný spôsob, ako zlepšiť svoje zdravie a znížiť riziko vzniku chronických ochorení.

Konzumácia jedla by mala byť pravidelná a odporúča sa zjesť najmenej 7-10 porcií denne pre dospelých. Deti a dospievajúci potrebujú 4-8 porcií denne. Ak nakupujete so svojimi deťmi, je to dobrá šanca nechať ich vyzdvihnúť svoje obľúbené ovocie a zeleninu – s väčšou pravdepodobnosťou budú jesť tieto jedlá, keď sa podieľajú na ich výbere v obchode. Každá pozitívna skúsenosť sa neskôr v budúcnosti môže zísť a aj keď sa napokon deti odsťahujú z domu, nebudú úplne bezradné, aspoň čo sa nakupovania týka.

Čo je to však jedna porcia ovocia alebo zeleniny? Môže to byť napríklad 125 ml (1/2 šálky) čerstvej, mrazenej alebo konzervovanej zeleniny. Alebo 250 ml (1 šálka) surovej listovej zeleniny alebo šalátu. Taktiež jeden kus ovocia, ako je banán alebo jeden veľký pomaranč či zelené alebo červené jablko. Ako porciu ovocia môžeme tiež považovať 125 ml (1/2 šálky) nesladenej 100% šťavy.

Nezabudnite však, že akciové tovary na konci uličiek nemusia byť lepšími nákupmi ako keby ste kúpili ten istý výrobok rôznych značiek na poličke. Nezabudnite porovnať ceny pred zakúpením. Zatiaľ čo 100% nesladená ovocná šťava je výživná, má vysoký obsah prírodného cukru, kalórií a kyselín, ktoré môžu poškodiť vaše zuby. Deti by mali obmedziť svoj príjem na 125 ml (1/2 šálku) denne. Mladiství a dospelí majú mať maximálne 250 ml (1 šálku) denne. Pre zdravie zubov je lepšie, keď je ovocná šťava užívaná skôr medzi jedlami ako samostatne alebo na raňajky. Získajte viac informácií o sladkých nápojoch, keď si prečítate jej obal a zloženie decespugliatore professionale.

Podobne, zeleninové šťavy majú veľa vitamínov a minerálov, ale môžu mať vysoký obsah sodíka. Skontrolujte tabuľku s výživovými údajmi na ovocnej a zeleninovej šťave a vyberte tie, ktoré majú najnižšie množstvo cukru a sodíka. Taktiež je dôležité poznamenať, že niekedy sa vám oplatí finančne viac, keď si napríklad kúpite ovocie sami a vylisujete si z neho doma džús alebo šťavu. Ak kilo pomarančov zoženiete za 50 centov, nebudete predsa kupovať liter džúsu za 3 eura.